Nejdříve to pozitivní: Podařilo se nám prosadit naše tři návrhy na zvýšení silniční bezpečnosti v obci, za což musíme poděkovat i ostatním zastupitelům, kteří podpořili naše návrhy.

  1. Začne se pracovat na omezení rychlosti na Solárce, takže maximální rychlost v Trojanovicích bude 50 km/h. Jedná se především o bezpečnost na výjezdech na tuto hlavní komunikaci.

     

  2. Na minulém jednání zastupitelstva nám především zastupitelé za Naše Beskydy zamítli návrh, aby se začalo pracovat na cyklostezce mezi Lomnou a Bystrým podél Solárky, nyní na základě našich argumentů náš návrh podpořili. Tento úsek, který je bez chodníku, je velmi nebezpečný jak pro občany, tak i pro malé sportovce, kteří jezdí na hřiště na Bystré. A frekvence dopravy na Solárce se neustálé zvyšuje. Omezení rychlosti se snad povede v tomto roce, cyklostezka je na delší dobu, ale obě opatření významně podpoří zvýšení bezpečnosti.

     

  3. Parkoviště u Ráztoky. Provozovatel parkoviště u hotelu Ráztoka využíval obecní parcelu, která je určena k vybudování chodníku, k provozu parkoviště a pěší chodili po komunikaci. Díky našemu návrhu se hranice posune na správné místo a obecní pozemek začne fungovat jako dočasný chodník, což zvýší bezpečnost v této lokalitě.

A teď to smutnější, proti čemu jsme vystupovali, bohužel neúspěšně.

Zastupitelé za Naše Beskydy v čele s místostarostkou Vrtalovou se rozhodli, že v době, kdy zvýšili poplatky za svoz komunálního odpadu, kdy na občany doléhá koronavirová krize, obohatí občany o sochu „valacha a jeho oveček“ za 2.000.000 korun, skutečně za dva milióny. Bohužel bez výběrového řízení.

A tak zde vyvstává hodně otázek.

  • Proč zrovna dva milióny.
  • Proč nebylo výběrové řízení?
  • Proč nebyli osloveni jiní umělci a řezbáři z Trojanovic?
  • Proč bude přímo zadaná zakázka, když pan Cupák nikdy tak velkou sochu z bronzu nevytvořil?

Jediný argument je, že výtvarník je místní, přičemž firma, která to bude realizovat, má sídlo v Kunčicích pod Ondřejníkem.

Celá tato zakázka je podivná, ale k tomu se ještě vrátíme v dalším článku.

Ing.Jiří Horák a Tomáš Střalka